Formule E láká velké značky. Němci z ní dělají “bundesligu na baterie”

0 1

Politický tlak na rozšíření elektromobility je stále silnější a nejvíc ho pociťují v Německu. Není tedy náhodou, že právě ve Formuli E se teď setkávají čtyři velké značky “Made in Germany”: Audi, BMW, Mercedes a Porsche.

Tito velikáni se na závodní dráze potkávají už jen v kláních sportovních vozů GT3. Jenže tam – na rozdíl od “elektrik” – nepůsobí tovární týmy a pro společnosti jde o slušný byznys z prodeje a servisu vozů soukromých stájí.

Jako poslední se do Formule E před tímto ročníkem přidalo Porsche. Audi je přítomno od začátku (zprvu jako soukromá stáj Abt), před rokem dorazily BMW (ve spolupráci s Andretti Racing) a fakticky i Mercedes (byť loni startující pod hlavičkou dceřiné společnosti HWA).

“V Rijádu to bude těžký začátek. Všichni ostatní tady loni závodili a pak i testovali. My nemáme vůbec žádná data. V našem prvním závodě se budeme všechno učit,” přiznal Neel Jani, švýcarský pilot TAG Heuer Porsche Formula E Teamu.

“Malou motoristickou bundesligu” doplňují další významní (nejen) evropští výrobci: DS z koncernu PSA, Jaguar, indická Mahindra a Nissan nahrazující velmi úspěšný Renault. Celkem bude na startu sezony 2019/20 čtyřiadvacet vozů z dvanácti stájí.

Velký zájem automobilek a více týmů není jediná oblast, v níž Formule E poráží svět F1.

Zdroj: Formule E láká velké značky. Němci z ní dělají “bundesligu na baterie”

Tagged with:

Similar articles

Přidat komentář

You must be logged in to post a comment.